woensdag, januari 29, 2003

Wat hoor ik nu Paul? Zijn er een aantal van de Loz’ers loopgroep naar de Alpen? Zag ik je afgelopen zondag helemaal in je eentje door het duin heen kachelen? Vind je het gek dat hij niet blijft branden! Mocht jij niet mee van ze? Wat is dit nu weer voor een bizar groepsgedrag! Of kunnen ze het soms niet uitstaan dat jij clubkampioen bent geworden het afgelopen jaar? Nou Paul, ik weet anders wel een andere loopgroep voor je hoor!

Trouwens, ze hadden het eens over een enorme hoeveelheid tekst op hun website. Zie jij wat van ze?
Nou voor deze keer nog maar eens keertje wat van mij en dan houdt het toch echt op!

Nog maar een paar dagen en dan is het zover beste LOZ’ers!

Dan mogen jullie je talenten tonen op de Heemskerkse loopgronden. Natuurlijk is deze Marquetteloop dè thuiswedstrijd voor elk gerespecteerd lid van deze ambitieuze lopersclub uit Heemskerk.
Dit is voor de LOZ’ers de: “Cabarnet Sauvingnon” van alle hardloopwedstrijden. De lange soepele tocht der tochten met zijn kruidige kilometertjes. Het donkerwijnrood voor de ogen op de Noordermaat met zijn fruitig verfrissende wind en die typische lange afdronk na de finish op de Marquette. Hier doen jullie het allemaal voor!
Het hele jaar door elke zondagmorgen tot op de draad afgetraind thuiskomen, om dan de verdere dag helemaal gesloopt, in alle rust, gezellig te kunnen recupereren bij de familie. Toch?

Wel beste LOZ’ers ik wens jullie allemaal een zeer sportieve wedstrijd toe. Zie dit, van mijn kant als een formele, sportieve en beleefde groet.
Nee wat dat betreft is het voor mij helemaal over met het enthousiasme voor de LOZ’ers.
Kom je, zoals laatst, terug van de boulevard met een AA tje in je handen, zijn de heren LOZ’ers zich aan het laven met emmers bier in een of ander louche hotel in Egmond. Terwijl je in de sporthal je tanden stuk moet bijten op een gortdroog Ligakoekje, stoppen de LOZ’ers hun buik vol met sloffen heerlijke patat! En dan vraagt later ene heer J.D spijkerhard of ik niet op transfer wil naar de
LOZ’ers ????

Nee, dan wens ik loopmaat: Dik Pruis, vanaf deze Website pas een echt een goede Marquetteloop toe.( ik weet dat hij deze Site regelmatig bezoekt, vandaar )
Dik, je zal het dit keer alleen moeten doen want ik moet voor straf mee naar de wintersport van de familie. Overtraind en doorgedraaid vinden mijn dochters me. Tja wat wil je!

Hier voor jou nog even een analyse, van mij, over de tactiek die twee LOZ’ers zullen gaan toepassen tijdens de komende Marquetteloop Dik. Van P B te H zal je geen last hebben want die zal , zoals het een waardig clubkampioen betaamd, zich vooraan bij de start moeten presenteren . Van Theo, Krijn, Cees en Frans (lijken me de meest geschikte leden van de groep trouwens) zal je geen last hebben. Die lopen net als wij voor hun plezier. Maar kijk in het startvak op de Jonkheer Geverslaan achterom en dan zal je op ongeveer dertig meter afstand ene Jack D en Edwin G zien staan. Tijdens de loop zullen ze je gaan gebruiken als haas op afstand jongen. Jij wordt hun ‘target’! Als wolven zullen ze je achtervolgen maar zodra ze zien dat het minder met je gaat zullen ze toeslaan ( waarschijnlijk op de Noordermaat)
Eerst lopen ze nog een poosje met je op, zogenaamd om je te steunen. En dan zullen ze quasi belangstellend een aantal van die vragen aan je stellen zoals: “Hoi Dik, gaat het niet ? Heb soms je nieuwe schoenen aan jongen?” De andere, die fysiotherapeut is, zal vragen of er wat mankeert aan je voeten en je dan aanbieden om er later eens naar te gaan kijken. (dit nooit laten doen natuurlijk, want dan loop je nooit meer hard !) En als je heel subtiel, maar o zo efficiënt helemaal murw gevraagd bent, zullen ze tergend langzaam van je weglopen. Laat het niet zover komen ! Hou ze op afstand jongen!

Verder beste LOZ`ers, Krijn,Theo, Paul, Cees, Frans, Jack en Edwin ( doe toch iets aan die storende, flikkerde foto’s van die figuren linksboven op jullie Website jongens! ) vergeet vooral niet tijdens de wedstrijd onderweg te glimlachen en te groeten naar de familie en bekenden.Doe net alsof het je helemaal geen moeite kost.Toon je een waardig LOZ,er! En als jullie zat zijn van al die zogenaamde herstellende recuperatiedrankjes, neem dan na afloop thuisgekomen met de benen omhoog loof en gestoofd, een lekker rood wijntje. En als je je dan afvraagt: “ Waar heb ik dit in hemelsnaam nou weer voor gedaan?” dan is het om dat eerste wijntje dat oh zo best zal smaken.

Geen opmerkingen: