maandag, februari 17, 2003

Gisteren meegedaan aan de 30 km loop in Schoorl. Op de heenweg langs het Noord-Hollands kanaal in de file gestaan. De start was om 12.05 u. en we (mijn vrouw en ik) waren net op tijd om in te schrijven. Door alvast hardlopend naar de sporthal te gaan kon ik mij om 11.34 u. inschrijven. De inschrijving sloot om 11.35 u. Dat was dus op het nippertje. Onderweg Ralph Apeldoorn tegengekomen als enige bekende. Hij heeft meegedaan met de 10 km. Daar is hij 18e geworden met een tijd van 32:35 netto. Grote klasse!
Nadat ik van de inschrijving was bijgekomen, heb ik me rustig voorbereid voor de start. Voor een 30 km loop waren er veel deelnemers. De wedstrijd heb ik op een redelijk kalm tempo gelopen met een voorgenomen kilometertijd van rond 4 min 30 sec. Alles ging prima, maar onderweg krijg je toch dat aparte gevoel in je benen, wat ik ook herkende van de marathon. Waarschijnlijk vanwege de Marquetteloop die nog een beetje in mijn benen zat, kwam de verzuring in lichte mate toch aanzetten. Als ik nog eens 12 km had moeten lopen zou ik met dit tempo toch in de problemen gekomen zijn. Dus toch nog eens kritisch kijken naar een geschikt tempo voor de marathon, alhoewel ik wel mag aannemen dat ik straks meer uitgerust aan de marathon zal beginnen. Na afloop 2 bossen bloemen ontvangen van mijn liefste en mijn dag was weer helemaal perfect. O ja, de tijd was 2 u en 17 min en 31 sec (inclusief plaspauze die ik getimed heb op 46 sec, waarmee de conclusie getrokken kan worden dat ik ook hierin moet oefenen om een snellere tijd te halen). Over een paar dagen zijn hier de door de organisatie gemaakte foto's te zien. Vandaag rust ik uit, dus geen maandavondtraining.
Van Leon heb ik grafische analyses ontvangen van het verloop van de marathon Amsterdam (van Leon S., Henk B. en ondergetekende). Bij mij kan je duidelijk zien wat er na 30 km met je gebeurt. Alsof ik de laatste 10 km met krukken gelopen heb. Leon, dat komt hard aan. Zoals jij en Henk de wedstrijd opgebouwd hebben, kan ik (en menig andere loper) nog een puntje aan zuigen. Bedankt voor de analyse en ik zal proberen hier een les uit te trekken voor de volgende keer.
Leon Schelvis

Henk Blokker

Paul Bakker



Geen opmerkingen: