zondag, november 24, 2002

Leon Schelvis schrijft ons:
“ Ik loop nu bij een goede loopgroep vrouw, en het zijn allemaal hele serieuze sporters hoor!”
zei ik afgelopen zomer nog tegen de hoofdzuster. Ze was bezorgd natuurlijk. Bang dat ik met foute mensen om zou gaan die mij op het verkeerde pad zouden kunnen brengen.

52 Jaar! Kom ik daar nou nooit vanaf ? (van die bezorgdheid bedoel ik natuurlijk )
Maar goed, om het kort te houden, wat denk je? Die serieuze hardlopers blijken een heuse echte eigen website te hebben. Naam : “Lopen op zondag”
Ja wat verwacht je dan?
Natuurlijk een site met leerzame onderwerpen over het hardlopen, al dan niet wetenschappelijk ondersteund met pittige analyses over het hardlopen. Niets van dat alles.

Maar waar hebben ze het dan in hemelsnaam wèl over? …………Wijn?
Kom ik tot de conclusie dat je wekelijks loopt met een stel onvervalste ”levensgenieters”.
Met, als ik het goed heb, Jack als de grootste van het stel. (By the Way….. Waar is ie toch de laatste tijd met de trainingen? Geniet hij soms nog na van het tergend langzaam passeren van mijn persoon?

Leon Schelvis
Trouwens, naar Edwin stuur ik mijn schoonmoeder eens als ze geblesseerd is. Fantastisch zo’n behandeling!
Goed dan, waar hadden we het over?Ah, wijn… Nou dan heb ik voor deze Site beslist een leerzame tip. Als hardloper kan ik iedereen die wel eens een rondje hardloopt een superwijntje aanbevelen.
Ze komt van “Die Weskaap” uit Zuid-Afrika. Daar waar de wijngaarden staan op de grond met het hoogste magnesiumgehalte ter wereld! Drie maal zoveel dan de grond van welke plek ook in Frankrijk. Twee maal meer dan de wijngronden in Chili! Beste mensen, hier geef ik mijn geheim prijs!

Het is een fruitig wijntje met een ongekende overgangssouplesse. Vergelijkbaar met de soepele overgang van de koolhydraten- naar de vetverbranding tijdens de marathon. Denk eens na ! Magnesiumwijn!
Het wijntje wat ik drink heeft een geweldig lange afdronk. Het bleef de laatste keer bij de Amsterdam Marathon zolang aanwezig dat ik haar na dertig kilometer nog in mijn gehemelte had hangen.

Beste mensen, een onvervalste loperswijn! De avond voor een wedstrijd is één glas genoeg zegt mijn dokter, en vergeet dit niet: “ een fles is ook een glas”.
Mijn Duits inkoopbedrijf heeft ze in verschillende soorten. Welk bedrijf dat is mogen men raden.
Het begint met een A en eindigt op i. Degene die als eerste de juiste naam raadt krijgt van mij een fles persoonlijk aangereikt!
Nu ik dit allemaal zo neerzet, realiseer ik me dat ik toch wel bij de juiste groep verzeild ben geraakt.

Gegroet, alcooooooooooss!!!!! Leon.

Geen opmerkingen: